24.9.16

Sardenya Nord (2)

Dilluns 1 d'agost de 2016

Avui decidim dirigir-nos cap a l'est, a una mitja hora de Castelsardo, on trobem la Platja de Badesi. És una platja fantàstica de sorra fina i aigua blava molt clara.

Platja de Badesi amb el port de fons

Platja de Badesi

Tot i així cap al migdia es gira molt de vent, i ja no es còmode estar a la platja. La Creu Roja posa la bandera vermella. Així que, després de dinar en un dels restaurants de primera linia de mar de poble de Badesi, tornem a Castelsardo per poder gaudir d'una de les meravelles del nostre hotel, la seva platja privada. On passem una bona tarda veient unes magnifiques vistes del poble i de la posta de sol.

Castelsardo des de la platja de l'hotel

Platja de l'hotel

A la nit sortim a sopar a una de les trattories més famoses del poble, la Trattoria de la Maria Giuseppa. On ens mengem unes pizzes fantàstiques. Després de sopar fan concert al poble, així que hi anem a teure el cap i així acabem el dia descansats. Demà ens espera una excursió, ja que hem decidit alternar dia de platja  i dia de visita turística.

Nit de ball i música a Castelsardo

Dimarts 2 d'agost de 2016

Avui ens llavem d'hora per anar a visitar l'arxipèlag de la Maddalena. Consisteix en un conjunt d'illes petites que agrupen algunes de les millors platges de tota la illa. Per arribar-hi tardem unes dues hores. Hem d'anar fins al poble de Palau, al nord-est i allà agafem un ferri que ens porta fins la illa principal, La Maddalena. El ferri és un trajecte curt d'uns 15 minuts. I per dues persones i un vehicle, anar i tornar, ens costa 48 euros (que s'han de pagar en efectiu). El tiquet es treu en el propi ferri i surten cada 30 minuts aproximadament.

Ferri a la illa de La Maddalena
Arribem a La Maddalena a mig matí, cal dir que a principis d'agost està bastant plena de turistes, així que després de veure les dificultats per poder accedir a una de les seves platges ens acostem a la seva illa veïna, la Capera, on s'hi arriba passant una carretera construïda sobre el mar.

Vistes des de l'interior de l'illa de La Maddalena
Una vegada a la Capera, arribem fins una de les seves cales, la Cala Portese, famosa per la seva sorra fina blanca i per les aigües cristal·lines. Passem el matí en aquesta platja i dinem en el chiringuito que hi ha.

Cala Portese

A mitja tarda tornem a la illa principal, la Maddalena, on donem una volta el poble. Després al voltant de les 19h agafem el ferri de tornada i desfem el camí de dues hores fins a Castelsardo.

Illa de la Maddalena
Dimecres 3 d'agost de 2016

Avui ens llevem preparats per fer un altre dia relaxant de platja. Ens dirigim a la Costa Paraiso, a una mitja hora de Castelsardo direcció est, on hi ha unes platges i cales molt boniques segons el que hem llegit. Així que passem el matí a la platja d'Isola Rossa, i després anem a dinar al poble de Badesi

Isola Rosa

Després de dinar tornem a l'hotel, per fer una tarda de piscina fins allà les 6. Aquesta tarda volem anar a visitar Castelsardo. Ens dirigim al casc antic del poble, aquest consta de muralles que donen al mar i protegeixen el castell que esta situat a la part alta del turó en el qual s'aixequen les cases i altres edificis del casc antic, ple de carrerons empedrats.  El castell es pot visitar per 3 euros per persona.

Vista des de les muralles de Castelsardo

Muralla

Detall d'escales a la muralla

El sol entre les muralles
Des de les muralles també podem gaudir d'una posta de sol increïble.

Posta de sol des de Castelsardo
Esglèsia

Un dels carrers del casc antic
Després de sopar en un dels restaurants al peu del castell tornem al nostre hotel. Allà gaudim d'un cocktail al costat del mar abans de donar el dia per acabat.