13.4.17

Oporto. 2n dia

Dilluns 10 d'abril de 2017:

Primer dia sencer a la ciutat d'Oporto. Avui visitem la part més alta de la ciutat, coneguda com La Baixa

Tornem a passar per davant l'estació de Sao Bento i ens dirigim cap a Rua de Santa Catarina, un dels carrers més comercials de la ciutat. Just abans de començar aquest carrer hi ha la Igreja de Santo Ildefonso. Les esglésies d'Oporto són molt maques ja que totes, amb més o menys quantitat, estan decorades amb rajoles blaves. Això les fa molt especials!

Un dels carrers on es fa evident el desnivell d'Oporto

Una botiga

Igreja de Santo Ildefonso

Detall de la façana

Continuant per aquest carrer comercial, arribem al café Majestic, la cafeteria més famosa de la ciutat. Decidim prendre un suc de taronja natural mentre contemplem la seva decoració interior. Evidentment, degut a la seva fama els preus són una mica inflats, però és una parada obligatòria del viatge. A nosaltres cada suc ens costa 5€. Quan sortim, ja es comença a formar cua per entrar-hi.

Exterior del Majestic

Interior del Majestic

Seguim carrer amunt, i tombant per una cantonada trobem el Mercado do Bolhao. És un mercat antic que encara conserva la seva essència tradicional. S'hi pot trobar fruita, verdures, peix, souvenirs, algun bar i fins i tot una perruqueria. És força curiós.

Parada de fruita

Planters i flors

Olives de la zona d'Oporto

El mercat des de la planta superior

Aquí al costat trobem la Capela das Almas, una capella petita totalment recoberta de rajoles blaves. És molt bonica!

La capella

Detall de la façana lateral

Seguidament, ens dirigim a recórrer la Avenida dos Aliados, una avinguda molt concorreguda on es pot passejar tranquil·lament una estona. En un extrem hi ha la Igreja de Trindade i Paços do Concelho. Avinguda avall, com a curiositat, hi ha el McDonalds Imperial, considerat per a molts com el més bonic del món i on entrem a donar un cop d'ull.

Igreja de Trindade

Paços do Concelho

Avenida dos Aliados

McDonalds Imperial

El migdia es va acostant, però encara no tenim gana, així que anem a veure La Sé, la catedral d'Oporto. Des d'aquí hi ha molt bones vistes de la ciutat i tothom aprofita per fer-s'hi fotos. És un bon lloc per passar-hi una estona.

Vistes des de la catedral

La Sé, la catedral

Els carrers per arribar a aquí són molt i molt vells. De fet, la decadència dels carrers d'Oporto és el que fa especial aquesta ciutat. Hi ha molts edificis abandonats, però que conserven encara la seva bellesa. El casc antic està declarat Patrimoni de la Humanitat i, per aquest motiu, es conserva l'arquitectura antiga dels edificis.

Ara sí, hem començat a agafar gana i anem a dinar. Que bé que es posa aquest moment després de voltar tot el matí!

A la tarda anem a la zona del riu per creuar a l'altra banda. Ho fem pel pont Dom Luís I. Una vegada creuat el riu ja no som a Oporto. Aquí hi ha Vila Nova de Gaia, i és on es troben totes les bodegues de vi. Així doncs, tot i que el vi d'Oporto té molta fama, oficialment no és d'aquesta ciutat sinó de Vila Nova de Gaia. A la vora del riu, també es poden veure els ravelos, les barques que antigament transportaven les botes de vi de les vinyes cap a les bodegues.

Vistes d'Oporto des del pont

Pont Dom Luís I

Com a bons turístes, visitem una bodega de vi. La veritat és que totes tenen molta fama, però ens decantem per la bodega Sandeman, coneguda per la seva imatge del Don de Sandeman, amb capa d'estudiant portugués i barret espanyol. L'entrada val 10€ i inclou la visita guiada a les bodegues i una petita degustació d'alguns dels seus vins. Estem de sort, ja que a la visita guiada en espanyol només hi queden dues places.

Un ravelo, la barca que transportava el vi

Bodega Sandeman

Interior de la bodega

Degustació de vins

Després de la visita d'uns 50 minuts i la degustació d'un parell de vins, agafem el telefèric de Gaia (6€/persona) que surt d'aquesta zona i que et deixa a dalt del pont Dom Luís I, on hi ha unes vistes fantàstiques d'Oporto. La seva alçada impressiona! El travessem tot, de manera que ja tornem a estar al cantó d'Oporto.

Pujant pel telefèric

Vistes des de dalt el pont

Vistes

El metro, al seu pas pel pont

Avui ha estat un dia molt complet, i passem per l'hotel a descansar una estona. Quan el sol comença a caure, tornem a la zona del riu per sopar i tornar a gaudir d'aquesta zona il·luminada de nit. Realment és la zona més bonica de la ciutat a aquestes hores.

Demà serà l'últim dia a la ciutat i encara ens queden unes quantes visites pendents!