13.4.17

Oporto. 3r dia

Dimarts 11 d'abril de 2017:

Últim dia a la ciutat d'Oporto. La primera cosa que fem avui és anar a buscar el tramvia (carro elétrico). Actualment, es conserva bàsicament de cara al turisme, ja que ben poca gent local el fa servir. Hi ha tres línies, de les quals la 22 és la més cèntrica i la que nosaltres decidim agafar.

El tramvia 22

Detall del tramvia

El tramvia en una de les seves parades

El bitllet senzill costa 3€ i aquest trajecte ens va molt bé per acostar-nos a la zona que avui anem a veure, els Jardins do Palácio de Cristal. Aquesta és la part més apartada del centre que visitem, però també es pot fer caminant.

Lo més bonic d'aquí són els jardins, que van ser creats per acollir l'Exposició Universal d'Oporto, i és on es troba també un pavelló que acull diferents fires de la ciutat. Hi ha molt bones vistes i és un lloc ideal per desconectar una estona.

Els jardins

El pavelló

Vistes des dels jardins

Després de contemplar les vistes desfem camí, i després de passar per carrers estrets i endoquinats, anem a la zona del riu per fer el mític creuer dels 6 ponts, una ruta en barca que passa pels 6 ponts de la zona d'Oporto i que s'acosta a la desembocadura del riu a l'Atlàntic. Hi ha vàries companyies que ofereixen el mateix creuer, i el preu i la durada són igual a totes (15€/persona, 50 minuts).

Vistes des del vaixell

Alguns dels ponts

Desembocadura del riu a l'Atlàntic

Quan acabem són quarts de dues, i decidim anar a fer l'últim àpat a Vila Nova de Gaia, a l'altra banda del riu. Dinar amb vistes a Oporto és una bona manera d'acabar aquesta escapadeta.

De tornada cap a l'hotel, i després de fer un últim refresc amb vistes al riu, a les 6 de la tarda agafem les maletes i anem cap a l'aeroport amb metro. S'hi arriba amb 25 minuts i amb els últims raigs de sol del dia, a les 9, agafem l'avió de tornada cap a Barcelona.

Oporto és una ciutat que ens ha agradat molt, ideal per fer una escapada de pocs dies, sense necessitat d'utilitzar el transport públic i, això si, amb sabates còmodes per desafiar el desnivell i els endoquins de tota la ciutat.