17.8.17

Cinque Terre. 4t dia

14 d'agost de 2017:

Després de passar el dia d'ahir al poble de Portovenere, avui tornem a Cinque Terre. De fet, avui és l'últim dia que estem aquí i el dediquem a visitar l'últim poble que ens queda, Monterosso al Mare. Aquest poble es troba a l'extrem nord i, per tant, és el més allunyat de La Spezia. Tot i això, en uns 20 minuts de tren hi som. Avui decidim agafar un bitllet senzill (4€/persona), ja que no voltarem gaire i l'abonament no ens surt a compte.

L'estació de trens de Monterosso al Mare

És d'hora però a Monterosso al Mare ja hi ha molta gent. És l'únic poble que té platges grans de sorra per banyar-se i, per aquest motiu, hi ha molta afluència de gent. Com a tot Itàlia, però, molts dels trams de platja són privats, amb tombones i parasols, on s'ha de pagar entrada. També hi ha trams de platja on es pot accedir lliurement, tot i que aquests són més limitats.

Un dels trams privats de platja

La platja

Vistes de la platja

Només d'arribar ens dirigim a la platja on hi ha l'estàtua de Il Gigante, una estàtua esculpida a una paret de roca. La platja que hi ha aquí és d'accés lliure i, per tant, no s'ha de pagar. A més, és força més tranquil·la que la platja principal del poble.

La platja a la zona de l'estàtua

Il Gigante

Hem de dir que aquest poble, pel fet de tenir platja i tant de turisme, és dels que menys sorprèn de Cinque Terre, ja que el seu principal atractiu és la platja. A diferència dels altres, no hi ha penya - segats ni carrers amb tant d'encant. Això sí, és on hi ha més hotels i restaurants. Decidim passar el matí a la platja i refrescar-nos una estona, ja que avui fa molta calor.

Ja a l'hora de dinar, decidim canviar de poble i anar a Riomaggiore, el primer poble que vam visitar durant la nostra estada aquí. El primer dia el vam veure amb el mar molt mogut, i avui decidim tornar-hi per veure'l amb més calma, perquè que és un dels pobles que més ens ha agradat.

Vistes de Riomaggiore

El mar, a Riomaggiore

Barques

Per dinar, comprem unes paperines amb peix fregit, molt típiques aquí. Són boníssimes, i és la nostra manera de despedir-nos de Cinque Terre. Hem dedicat 4 dies a visitar aquesta zona i la veritat és que ens ha encantat!

Les típiques paperines

Agafem el tren i tornem a La Spezia per recollir les maletes a l'hotel. Ja carregats, ens dirigim de nou a l'estació de trens, aquest cop per agafar un tren cap a Pisa. Ens decidim per un tren regional, el primer que surt, que ens costa 7,60€/persona, i després d'una horeta arribem a l'estació central de Pisa.

Avui passem la nit aquí, a un hotel situat just a darrere de l'estació, Aduepassi B&B. D'aquesta manera tindrem l'aeroport a prop per marxar. Després de descansar una estona, sortim a fer una volta per la ciutat i ens arribem a la Torre de Pisa, amb una llum molt bona ara que el sol es va ponent. Hi ha molta gent fent fotos i és força entretingut observar com cadascú es fa la mítica foto aguantant la torre.

Sopem aquí a prop, amb vistes a la torre. En aquesta zona tan turística hi ha molts restaurants que ofereixen menús i plats a bon preu. Avui és la última nit a Itàlia.